Een koude start - Reisverslag uit Panlang, Nepal van Koba Bleeker - WaarBenJij.nu Een koude start - Reisverslag uit Panlang, Nepal van Koba Bleeker - WaarBenJij.nu

Een koude start

Blijf op de hoogte en volg Koba

11 Oktober 2014 | Nepal, Panlang

Min vijf gaf de thermometer vanochtend aan toen we om negen uur op de fiets stapten. Een ritje van 62 km van Tingri naar Mingpo. Een heel licht stijgende weg tot 4500 meter. Halverwege de middag kwamen we bij ons guesthouse aan. Het landschap was onveranderd kaal en woestijn achtig droog met hier en daar een dorpje. Overal in het landschap staan ruïnes die getuigen van de invallen van de Nepalezen in de 19e eeuw. Op een van de foto's een toestel dat zonnestralen bindelt om water te koken. Morgen nog een pittige klim en dan de lange afdaling naar Nepal.

• 13 Oktober 2014 - 12:49

Tonny:

Wát een ervaring!
    Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!

Straks een lekkere afdaling naar het stoffige Kathmandu. Ook wel weer leuk... toch?
    Enne... Ger: ik zou er nog maar eens 3x over nadenken om vrijdag alweer te beginnen met lesgeven.
    Ik hoorde zelfs dat je donderdag alweer wil beginnen....
    Rust eerst maar eens uit en acclimatiseer maar eerst!
    Maar da's van latere zorg! Geniet van al het moois én van de vriendelijke Nepalese bevolking!

• 13 Oktober 2014 - 22:54

Solita:

Dag lieverds, prachtig om jullie reis op afstand te kunnen volgen! Hans wordt al moe van het lezen ervan. En vergaapt zich aan de prachtige maanlandschappen van Nepal. Ik vrees dat deze vakantiebestemming straks ook bovenaan zijn lijstje staat vanwege de prachtige omgeving, het heerlijke klimaat en de luie bountystranden hahaha.
    Nee, zonder gekheid, het zal een onvergetelijke reis zijn. Wat van ver komt is lekker!
    Hoedanook, we hebben hier allemaal diepe bewondering voor jullie barre tocht. De tour de france is er niets bij. Jullie krijgen straks toch wel een medaille?!?!
    Veel liefs en nog meer warme knuffels, van de Grömmeltjes.