Dagje Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Koba Bleeker - WaarBenJij.nu Dagje Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Koba Bleeker - WaarBenJij.nu

Dagje Kathmandu

Blijf op de hoogte en volg Koba

16 Oktober 2014 | Nepal, Kathmandu

Ja dat weer in Nepal is soms onberekenbaar. De regen die wij dinsdag hadden ging in de bergen over in een dik pak sneeuw met alle gevolgen cvan dien. De Annapurna trekking is een heel populaire trekking in de nepalese himalaya en het regenseizoen zou eigenlijk voorbij moeten zijn.
Hier in Kathmandu vandaag mooi weer. Ons hotel is in de Thamel wijk. Een toeristische wijk met een wirwar van kleine straatjes waar zich ontzettend veel verkeer doorheen wurmt. Wij hebben een bezoek gebracht aan Durbar Square met zijn vele tempels en een museum over koning Birendra die in 2001 door zijn zoon werd vermoord. Verder een bezoek gebrscht aan de Swayambunath tempel, ook wel de monkey tempel genoemd vanwege de aanwezigheid van veel apen. Nu nog even lekker eten met de hele groep. Morgen gaat de helft al naar huis.

• 16 Oktober 2014 - 17:09

Sjakkelien:

Namaste!!! Ja, nu zou ik er graag even bij zijn want in Kathmandu wonen heel wat van mijn vroegere studenten (alhoewel, de meeste zijn over de gehele wereld verspreid en hebben nu goeie banen!)
    Ja, toen ik op de radio over die sneeuwstorm hoorde waar mensen bij omkwamen hoopte ik heel erg dat jullie niet zo overvallen werden door het weer. Ik weet wel dat jullie niet zulke enge dingen doen als bergbeklimmen maar toch ben je dan blij weer een berichtje binnen te krijgen van neef Ger.....
    geniet nog maar eventjes want voor je het weet zit je weer lekker thuis (en dat ik óók leuk!!!!!
    Stefan is vandaag van Singapore naar Vietnam gevlogen en die is zaterdagavond weer in Deventer
    Liefs
    Sjakkelien

• 16 Oktober 2014 - 21:00

Wolf:

Ha reizigers, las ook het stukje over lawines en doden in Nepal. Dan is het toch weer fijn wat van jullie te horen. Ik blijf jaloers hoor, die geweldige bergen en dan de kleurige plaatsen waar jullie nu zijn. Je moeten wel heel veel indrukken op doen daar. Bevalt het trouwens om weer in een omgeving te zijn met meer zuurstof? Je hebt vast het gevoel dat je de wereld aan kunt dan. Blijf lekker genieten. Wij gaan morgen weer op familieweek naar Bouillon, dat is andere koffie niet waar. We gaan ons vast vermaken, het beloofd namelijk warm te worden (23 graden!). Ben benieuwd naar het vervolg van jullie verhalen en we zullen er een Belgisch biertje op drinken. Liefs Jacqueline en Wolf

• 16 Oktober 2014 - 21:16

Hanneke Schrijvers:

Beste Ger en anderen,
    Fijn om vandaag een goed bericht te lezen i.v.m. de reeds genoemde tragedie voor een aantal lopers in de Himalaya. Ik hoop dat jullie gids zich heel goed op de hoogte stelt van de weersomstandigheden in het gebied waar gefietst gaat worden. Of is dat nu voorbij nu een aantal mensen weer naar huis gaan en is het verder vakantie vieren. In ieder geval een heel mooie en interessante tijd verder en tot ziens.
    Groetjes, Hanneke

• 16 Oktober 2014 - 23:28

Andrea:

Volgens breur kun je daar lekkere appeltaart eten, al gescoord?? Neem maar een stukje mee ;-)

• 17 Oktober 2014 - 20:18

Breur:

jullie verslagen over de laatste dagen waren vooral voor Dineke een feest der herkenning! De "ja's" en "daar ben ik ook geweest" waren niet van de lucht! Alles in Katmandu ziet er nog net zo uit als toen ik er in de jaren 80 ben geweest! Voor Dineke was dat 2005.
    Hoe lang blijven jullie nog in Katmandu/Nepal? En vergeet nou die appeltaart niet!

Breur B. en Dinie D.

• 17 Oktober 2014 - 20:35

Ulrike:

Hoi Koba en Ger,
    eindelijk jullie prachtige verslagen gelezen. Wat een reis en wat een ervaring!! Geweldig. Ik ga dezer dagen alle verslagen in aller rust nogmaals doorlezen. Het nodigt alleen maar uit om ook een mooie reis te maken. Hebben jullie voor de laatste dagen nog een speciaal programma?
    Geniet ervan en hopelijk tot het volgende verslag?
    Liefs, Ulrike