Dag met hindernissen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Koba Bleeker - WaarBenJij.nu Dag met hindernissen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Koba Bleeker - WaarBenJij.nu

Dag met hindernissen

Blijf op de hoogte en volg Koba

14 Oktober 2014 | Nepal, Kathmandu

Om zes uur werden we gewekt met een ferme klap onweer. Het is bewolkt en klam weer maar niet koud en....het is opgehouden te regenen! We sliepen op een prachtige plek, een resort te bereiken via een hangbrug. Bungy
jumpen en canoen zijn hier de attracties. Na 14 km moeten we vanwege een enorme aardverschuiving begin augustus (een dorp is hierdoor van de kaart geveegd, 146 doden), een andere route nemen. Dat vergt veel klimwerk. Ongelofelijk om hier de gevolgen van zo'n catastrofale natuurramp te zien. De aardverschuiving had de rivier geblokkeerd zodat er een groot stuwmeer was ontstaan. Je kon nog goed zien hoe hoog het water had gestaan. De overlevenden leken nog steeds in shock. Na 40 km fietsen was het tijd voor de lunch. Terwijl we zaten te eten brak er een hevig onweer los. Het zou die dag niet meer droog worden dus uiteindelijk de fietsen maar in en op de bus geladen. Na een spannende rit over smalle onverharde paden langs diepe afgronden kwamen we bij ons hotel aan.

• 16 Oktober 2014 - 10:13

Anneke Sijbrandij:

Hoi Koba en Ger,

Had al van jullie verhalen genoten, wat zijn jullie stoer!! Geweldig al die klimpartijen op de fiets.
    Ik fiets liever langs een rivier naar beneden.
    Lees ook net over noodweer en allerlei narigheid in de Himalaya. Storm, maar gelukkig kunnen jullie dan in de bus stappen.
    Nog heel veel plezier en tot gauw in een weliswaar herfstig, maar toch redelijk warm Groningen.

groet,
    Anneke