Mount Everest Base Camp - Reisverslag uit Shigatse, China van Koba Bleeker - WaarBenJij.nu Mount Everest Base Camp - Reisverslag uit Shigatse, China van Koba Bleeker - WaarBenJij.nu

Mount Everest Base Camp

Blijf op de hoogte en volg Koba

10 Oktober 2014 | China, Shigatse

Half zeven op. Half uur later in de bus. Prachtige zonsopgang gezien boven de Himalya. 4 uur later en 1000 m. hoger over een hobbelige onverharde weg, komen we aan bij het base camp. Er waren geen berg beklimmers. Het uitzicht is fenomenaal. Het base camp zelf is niet meer dan een kale vlakte. Op de terugweg het Rongbuk klooster aangedaan, het hoogst gelegen klooster ter wereld. De foto met de groene vlaggetjes laat een tibetaanse begraafplaats zien. De overledene wordt in stukken gehakt opgebaard en door de gieren opgegeten. Daarna worden de botten fijngemaakt. 4 uur teruggehobbeld.
Het was een prachtige ervaring!

  • 12 Oktober 2014 - 15:36

    Gemma:

    Geniet mee van jullie prachtige reis, wat een belevenis denk er zwaar over na om het ook te gaan doen. Alleen de kou trekt me niet echt. Ben ook wel erg benieuwd naar jullie groepservaring. Bennie wil alleen niet mee, misschien Coba over een jaartje nog 'n keer :-)? Liefs Gemma

  • 12 Oktober 2014 - 15:42

    Joke Verheij:

    Zelfs als echte niet fietser wordt ik enthousiast van deze geweldige reis, helemaal jaloers.
    Ger, helaas, vandaag dik verloren. Met veel moeite een invaller gevonden, maar konden het niet maken.
    Groeten en nog geweldige weken, en houd ons op de hoogte, Joke

  • 12 Oktober 2014 - 16:36

    Andrea:

    Wat een lugubere manier van mensen 'begraven', echt iets voor mij...brrrr. Ik vind het nog steeds geweldig wat jullie doen, ondanks de kou (-10!) en de soms zware fietstochten. Ik weet dat je er eventjes doorheen zit mam, maar in Nepal is het een stuk aangenamer en warmer ennehhh je mag lieve Sjootje over 11 dagen alweer zien! (dat helpt vast een beetje ;-)) haha lieve knuffel van ons 2.

  • 12 Oktober 2014 - 16:51

    Sjakkelien:

    Altijd weer leuk om iets te lezen uit 'het verre oosten' ik heb geen idee of dat aan mij ligt maar de foto's zie ik met een giga grijze waas ervoor waardoor het stukken minder intensief is, jammer.
    Stefan gaat zo meteen richting Phillipijnen, die zie ik zaterdagavond weer terug.
    Ik hoop dat jullie blijven genieten. Is het eten daar ook zo pittig als wij in Buthan hadden????
    liefs Sjakkelien en de groeten van Stefan!

  • 12 Oktober 2014 - 21:43

    Marja:

    Hallo Ger en Koba,
    net met mijn 'fietsverkering' Leo al jullie verslagen en foto's nog eens gelezen/bekeken. Prachtige ervaring lijkt ons! Leuk dat we een beetje mee kunnen reizen. Geniet er nog even van bikkels!
    Smok oet Grunn'n,
    Marja Bramer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shigatse

Koba

Actief sinds 17 Sept. 2014
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 11886

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 23 Oktober 2014

Fietsen in Tibet en Nepal

Landen bezocht: