Herfst in Tibet - Reisverslag uit Shigatse, China van Koba Bleeker - WaarBenJij.nu Herfst in Tibet - Reisverslag uit Shigatse, China van Koba Bleeker - WaarBenJij.nu

Herfst in Tibet

Blijf op de hoogte en volg Koba

04 Oktober 2014 | China, Shigatse

Vandaag een prachtige blauwe lucht, 's nachts is het net boven het vriespunt, overdag rond de 15 graden. Het landschap is een groot graanveld en her en der dorpjes met huizen waarvan de muren bedekt zijn met plakkaten koeienmest. Er moet geoogst worden want het is herfst. Overal zie je traktoren (klein model), iedereen is bezig het graan van het land te halen. Deze dag is een super fietsdag, weinig wind en dan gaat het lekker. We fietsen in totaal 92 km zonder een klimmetje van Gyantze naar Shigatse over wegen waar de Belgen jaloers op zouden zijn.

• 04 Oktober 2014 - 13:55

Wolf:

Ha Ger en Ko. Volgens mij hebben jullie het wel naar de zin. Wat een prachtig landschap! Petje af voor jullie prestatie. Jullie hebben geen last van hoofdpijn dus? Want dat is wat ik me herinner van grote hoogte, hoofdpijn en kortademig. Dat laatste is vervelend, maar dan doe je er gewoon wat langer over, hé Ko. Maken jullie alleen foto's van de wegen als ze mooi zijn of is het echt de hele tijd over glad asfalt? Hoe bevalt het eigenlijk om in een groep te reizen? Beetje leuke mensen?
    Ik begrijp dat je op een rustdag dus ook nog kunt Mahjongen met de locals. Ben benieuwd of ze dezelfde regels volgen als wij. Jullie zijn daar natuurlijk reuzen (zeker Ger) dus ik neem aan ook veel bekijks. Het zal het leggen van contact met de bevolking wat makkelijker maken. Lukt dat dus een beetje? De taal is natuurlijk lastig. Hebben jullie al wat Tibetaans opgepikt?
    Het mysterie van de rugzak vraagt nog wel om een oplossing. Ik zou het houden op de poot van een geit en neem aan dat de rest in de rugzak zit.
    Blijf genieten (maar dat zal geen probleem zijn) en pas op bij het afdalen. Groeten vanuit een vandaag nog zonnig Arnhem

• 06 Oktober 2014 - 17:51

Tonny:

Troost je.... hier is de herfst nu ook ingetreden....
    Nu zijn we blij dat de tennishal er staat, terwijl we dat vorige week nog 'zonde' vonden!