Nog kouder en tegenwind - Reisverslag uit Panlang, Nepal van Koba Bleeker - WaarBenJij.nu Nog kouder en tegenwind - Reisverslag uit Panlang, Nepal van Koba Bleeker - WaarBenJij.nu

Nog kouder en tegenwind

Blijf op de hoogte en volg Koba

12 Oktober 2014 | Nepal, Panlang

Min 10 geeft de thermometer aan als we bij het eerste daglicht vertrekken uit ons guesthouse. Na 8 km begint de eerste klim. 21 km later bereiken we de top van Tong-la op 4850 meter. Na een korte afdaling wacht de tweede berg: Lalung-la met de top op 5126 meter. Na even op adem gekomen te zijn in de bus maakten we ons op voor de afdaling. Nou dat viel vies tegen. Er stond een zware storm in de kloof pal tegen. Het eerste stuk van de afdaling was behoorlijk stijl, toen het wat glooiender naar beneden ging kwamen we nauwelijks meer vooruit. Uiteindelijk besloten we om de laatste 30 km met de bus te doen. Zo kwamen we tegen vijf uur in Nyalam aan, de laatste plaats voor de grens met Nepal.

• 13 Oktober 2014 - 21:20

Ina:

Hallo Koba en Ger

dat is koud min 10 en dan ook nog zo hoog klimmen.
    diep respect voor jullie
    liefs Ina

• 13 Oktober 2014 - 23:50

Sjakkelien:

brrrr, ik krijg het koud van jullie verhaal; een afdaling met een zware storm tegen...niet echt mijn ding! Ik ga nu snel mijn bed opzoeken met een lekkere kruik. (Krijgen jullie die daar ook?)
    Stefan zit nu in Manilla en daar is het volgens mij 27 graden, zo zie je maar dat het leven wel afwisselend is.
    Liefs
    sjakkelien