Lhasa:de hoofdstad van Tibet - Reisverslag uit Lhasa, China van Koba Bleeker - WaarBenJij.nu Lhasa:de hoofdstad van Tibet - Reisverslag uit Lhasa, China van Koba Bleeker - WaarBenJij.nu

Lhasa:de hoofdstad van Tibet

Door: Koba en Ger

Blijf op de hoogte en volg Koba

26 September 2014 | China, Lhasa

Gisteravond flink last gehad van de hoogte. Koba kreeg erge hoofdpjn en werd misselijk, Ger kwam er beter vanaf. Volgens een Tibetaan hoorden we later dat als je klachten krijgt dat komt omdat je een goede conditie hebt...! haha).
Vanochtend, vrijdag 26 September was de hemel stralend blauw, maar het is dan nog wel fris. Koba voelt zich een stuk beter, van kortademigheid is nauwelijks meer sprake. Hehe, wat een opluchting.
We bezoeken de oudste tempel van Tibet, hier in Lhasa en zijn overdonderd door de pracht van het interieur, de boeddha's en de hele sfeer. Buiten in de straatjes in het oude gedeelte is het de gewoonte dat mensen om de tempel heenlopen en een grote ronde maken, met de klok mee. Het zijn vooral bedevaartgangers die eindeloos hun rondje lopen, ieder met zijn eigen gebedsmolen of rozenkrans. Ook zien we veel gelovigen die op de granieten tegels knielen en met hun plankjes op de grond klepperen. Kortom een hele mystieke omgeving waar je niet uitgekeken raakt.

• 26 September 2014 - 13:12

Jacqueline En Wolf:

Hoi Koba en Ger,
    Ja, die hoogte kan er goed inhakken. Maar het lijkt me een goed teken dat Koba zich als zo snel weer beter voelt. Blijf nog even rustig aan doen.
    Lijkt me geweldig daar, prachtig landschap en zeer kleurrijk.
    Geniet!!!

• 26 September 2014 - 23:19

Breur En Dineke:

Dineke wordt al helemaal lyrisch bij het lezen van het voorafgaande en de foto's, zo van : "dat heb ik ook gezien" Maar veel foto's maken en plaatsen dus!!!!
    Ik hoop voor jou Koba dat dit de enige keer met hoofdpijn was voor de hele reis, dan kom je er goed van af!

Dikke tuutn!