Afdaling naar Nepal! - Reisverslag uit Jyatha, Nepal van Koba Bleeker - WaarBenJij.nu Afdaling naar Nepal! - Reisverslag uit Jyatha, Nepal van Koba Bleeker - WaarBenJij.nu

Afdaling naar Nepal!

Blijf op de hoogte en volg Koba

13 Oktober 2014 | Nepal, Jyatha

Waren we gisteren tot zo'n 30 km voor de Nepalese grens beland, vandaag gaan we dan echt Tibet verlaten. We kijken uit naar het groene landschap en de hogere temperaturen. Het wordt een enorme afdaling en het is zo bijzonder hoe het landschap zo enorm kan veranderen. We zien een tropische beplanting en opeens ook apen! Beide grensplaatsen zijn enorm hectisch. Er is een ontzettend verschil tussen de strak geregelde Chinese bevoegd grensovergang en die aan Nepalese kant. Daar ging een oud hek een stuk open en kon je het land in. Wel nog even voor 25 Euro pp een visum regelen. De hele rit is 60 km en we gaan maar liefst 2600 meter naar beneden. We overnachten in the last resort, een idyllisch plekje net over de grens in Nepal.

• 15 Oktober 2014 - 20:58

Breur:

breur weer hier.
    vergeet niet in de wijk Thamel in Kathmandu lekkere appeltaart te scoren, die hebben jullie wel verdiend!geniet maar lekker van al dat groen en de warmte!
    dikke knuffels ,
    breur b. en dinie d.