Het hoogste punt - Reisverslag uit Baiba, China van Koba Bleeker - WaarBenJij.nu Het hoogste punt - Reisverslag uit Baiba, China van Koba Bleeker - WaarBenJij.nu

Het hoogste punt

Blijf op de hoogte en volg Koba

07 Oktober 2014 | China, Baiba

Vanmorgen vroeg opgestaan want de Lhakpa-La pas lag klaar om door ons bedwongen te worden. Ger doet verslag: na 3 km begint de klim. 28 km klimmen tot ruim boven 5200 meter. Eerste helft bij Koba gebleven. Toen Fritz (reisleider) aansloot verder eigen tempo omhoog. Vooral laatste 5 km was erg zwaar door de ijle lucht en harde wind. Daarna 50 km omlaag naar Baipa. Koba's verslag: Tot 4600 m is het goed te doen. Regelmatig stop ik, even op adem komen, wat eten en drinken. Ik zie geen haarspeldbochten en dat is fijn want anders krijg ik het Spaans benauwd. Maar dan komt toch de man met de hamer langs: op 4900 m. hoogte, 5 km voor de top haak ik af. Het waait boven hard, het klimmen houdt niet op. Ik stap in de volgwagen en ben toch trots dat ik het tot zover heb gehaald!

  • 07 Oktober 2014 - 17:09

    Sjakkelien:

    Nou, je mag met recht trots zijn want ik doe het je niet na, op die hoogte oók nog omhoog rijden....ik ben echt super trots op jullie!!!
    Hier begint het herfstig te worden. Wat is de temperatuur bij jullie, je spreekt over warme winden maar hoe warm is dat?
    Heb je een gezellig gezelschap om je heen. Zijn dat allemaal Hollanders of zit er ook ander spul bij?
    Liefs
    Sj.

  • 07 Oktober 2014 - 17:26

    Jeroen Van Den Brink:

    Foto 1: Mount Everest? Welke van de twee?

  • 07 Oktober 2014 - 20:31

    Jacqueline Willemars:

    Geweldig! Petje af voor jullie prestatie! XJacqueline

  • 07 Oktober 2014 - 21:27

    Wolf:

    Gefeliciteerd allebei! Ik doe het niet na. Jullie zullen zo langzamerhand wel een super conditie hebben. Vanaf nu wordt het dus een eitje? Je hebt immers het hoogste punt gehad. Het ziet er best koud uit op die foto's, jullie zijn goed ingepakt. Is die foto van jou Ko op het punt dat je gestopt bent? Je ziet er wat afgepeigerd uit daar. Ga lekker door en blijf genieten. Groeten Wolf en Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Baiba

Koba

Actief sinds 17 Sept. 2014
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 11857

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 23 Oktober 2014

Fietsen in Tibet en Nepal

Landen bezocht: