Kamba-la, de eerste pas - Reisverslag uit Jiangzi, China van Koba Bleeker - WaarBenJij.nu Kamba-la, de eerste pas - Reisverslag uit Jiangzi, China van Koba Bleeker - WaarBenJij.nu

Kamba-la, de eerste pas

Blijf op de hoogte en volg Koba

01 Oktober 2014 | China, Jiangzi

Vandaag gaat het gebeuren, de eerste pittige pas.Het weer ziet er goed uit, het is koud ,we pakken ons goed in. We starten om 8 uur op een hoogte van 3600 meter. De eerste kilometers zien we in de dorpjes de vrouwen het vee bij elkaar drijven of ze zijn aan het melken. We stijgen 1200 meter over een afstand van 24 kilometer. We worden begeleid door 3 auto's met eten en zuurstof. 2 vrouwen gaan met de laatste auto mee (hoogteziek). Om de zoveel kilometer stoppen we om op adem te komen, het is zwaar en je voelt duidelijk een tekort aan zuurstof. Te lang stilstaan is ook niet goed want je koelt heel snel af. Er zijn momenten dat ik denk dat ik (Koba) het niet red. Maar het eind komt na ruim 5 uur klimmen in zicht!! Vooral de laatste vijf kilometer waren erg zwaar door de grote hoogte. Ik ben heel erg blij dat ik het gehaald heb. Ger is dan al een half uur boven. De top ligt op 4800 m. Na de euforie en een kop warme melk-thee stappen we weer op de fiets en zakken af naar het Yamdrok-tso meer. Schitterend, turkoois blauw. Zie de foto's! We slapen deze nacht in Nagartse. In totaal hebben we deze dag 84 km afgelegd.

  • 03 Oktober 2014 - 12:43

    Sjakkelien :

    Nou, 29 kilometers omhoog rijden en dat laatste stuk extra steil!!!! Petje af. Prachtige foto's ook.
    Wat mij opvalt (en ook bij de reisverslagen van vrienden die door Bolivia fietsen) is dat heel veel in de tegenwoordige tijd geschreven wordt terwijl het allemaal al achter de rug is.... Is dat een tip van de waarbenjijsite??? Ik vind het soms wat irritant. Als ik de enige ben moet je dat gewoon zo laten maar ik 'zeg' het toch even.
    Geniet, (maar niet met mate!!!)
    Sjakkelien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Jiangzi

Koba

Actief sinds 17 Sept. 2014
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 11848

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 23 Oktober 2014

Fietsen in Tibet en Nepal

Landen bezocht: