Winterpaleis Dalai Lama - Reisverslag uit Lhasa, China van Koba Bleeker - WaarBenJij.nu Winterpaleis Dalai Lama - Reisverslag uit Lhasa, China van Koba Bleeker - WaarBenJij.nu

Winterpaleis Dalai Lama

Blijf op de hoogte en volg Koba

29 September 2014 | China, Lhasa

Gisteravond met 14 man gegeten voor 70 Euro. Zo goedkoop is het nu in Tibet. Vanochtend inkopen gedaan, heerlijk als het je niet zoveel geld kost. Het winterpaleis is gebouwd in de 17 e eeuw en is 118 meter hoog. Een enorm imposant complex. Binnenkomst gaat via een strenge beveiliging en een aantal checkpoints. Ook hier in Lhasa is dat het geval. Je hebt van die detectiepoorten en daar gaat je bagage doorheen en de Chinese politie controleert. Het paleis heet het Potala paleis en bestaat uit 1000 kamers. De huidige Dalai Lama heeft er nog enige tijd gewoond (we hebben zo'n woonkamer gezien! klein.
.) maar is in 1959 gevlucht naar India. Onze gids voerde ons langs vele graftombes waar een flink aantal vorige Dalai lama's liggen. Het is niet te beschrijven welke rijkdommen er in dit paleis zijn uitgestald en hoeveel goud,zilver,edelstenen en parels er zijn verwerkt in en om de boeddha's. En dat wij dat hebben gezien!!! Morgen begint onze fietstocht: 80 km vlakke rit naar de Kamba-La pas die we overmorgen gaan beklimmen. Zo Gauw we weer internet hebben melden we ons weer! Lieve groeten Ger en Koba.

  • 29 September 2014 - 12:04

    Jeroen Van Den Brink:

    Bijna 4800 meter hoog las ik. Alsof je over de Mont Blanc fietst. Dat wordt luchthappen. Succes!

  • 29 September 2014 - 16:33

    Andrea:

    Ik heb de datum weer aangepast hoor, zal deze taak op mij nemen de komende 3,5 week ;) hebbie nog een edelsteentje mee kunnen nemen? Morgen succes met de fietstocht en rustig aan doen. Liefs Dre en Sjootje.

  • 29 September 2014 - 22:05

    Stef Huisman:

    Fantastisch om al die foto's te zien.Het ziet er net zo uit als in de film :-). Ik verheug me op de foto's van de rest van de tocht. Veel succes met de komende kilometers

  • 29 September 2014 - 23:24

    Harry Grobben:

    Hoi Koba en Ger,
    Wat leuk is het om op deze wijze van jullie avonturen te kunnen genieten. De foto's zijn mooi maar de werkelijkheid zal vast verbluffend zijn. Zo anders dan ons vlakke Nederland.... Ik heb bewondering voor jullie ondernemingslust en doorzettingsvermogen. Veel succes met fietsen, ook op die hoogte. Ik denk dat het afzien ruimschoots goedgemaakt zal worden door het prachtige landschap. Goede reis! Groetjes van Harry en Anja.

  • 30 September 2014 - 07:50

    Jan Ursem:

    Hebben jullie 12 man in dienst? Wat een hofhouding :)

    Dit is het winterpaleis, het zomerpaleis is al geweest.... wat voor jaargetijde is het daar eigenlijk? Vermoed dat jullie op het Zuidelijk halfrond zitten, maar weet niet zeker. Daarbij: op wat voor hoogte zitten jullie op dat Zuidelijk halfrond dan? Ter hoogte van Europa? Afrika?

    Ik blijf het schandalig vinden hoe die Chinezen omgaan met Tibet. Ik hoor nooit iets over terreur acties uit die hoek vandaan trouwens :)

  • 30 September 2014 - 09:33

    Jacqueline Willemars:

    Ha, broer en schone zus. Ik ben wat laat ingelogd om jullie reisverslagen te volgen. Heb net de schade ingehaald, en werkelijk genoten van de foto' s en verslagen. Kijk uit naar de dag van morgen, als jullie tenminste in dit tempo doorgaan om ons deelgenoot te maken. Geweldig! Ik wens jullie enorm veel succes. Schakel op tijd een tandje terug, om toch optimaal te kunnen genieten. Dikke kus van jullie (schoon)zus. Jacqueline

  • 30 September 2014 - 15:59

    Paul:

    Lieverds! Ook ik ben wat laat ingelogd, maar wat mooi om alle verhalen en foto's te lezen/bekijken! Erg indrukwekkend allemaal. Volgens mij hebben jullie het fantastisch daar en genieten jullie volop. Blijf ons jaloers maken met die mooie verhalen en foto's. Ik ga nog even buienradar checken voordat ik les ga geven... ;)

    Veel liefs Paul (jr)

  • 01 Oktober 2014 - 15:17

    Rutger:

    He lieve Ger en koba,

    Wat zijn jullie aan een prachtig avontuur bezig en wat is het leuk dat wij daarvan mogen meegenieten. Het is heel leuk om jullie verhalen te lezen en om de foto's te bekijken. Ik hoop dat het fietsen de komende weken goed gaat en dat het buiten het afzien ook leuk is:)

    Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal en foto's

    Liefs,

    Rut

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Lhasa

Koba

Actief sinds 17 Sept. 2014
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 11861

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 23 Oktober 2014

Fietsen in Tibet en Nepal

Landen bezocht: