Op naar Tibet! - Reisverslag uit Lhasa, China van Koba Bleeker - WaarBenJij.nu Op naar Tibet! - Reisverslag uit Lhasa, China van Koba Bleeker - WaarBenJij.nu

Op naar Tibet!

Blijf op de hoogte en volg Koba

25 September 2014 | China, Lhasa

Na een zeer kort nachtje (half vier opstaan), vliegen we naar Lhasa, de hoofdstad van Tibet. Hoewel maar twee uur vliegen, kwamen we toch pas om twee uur 's middags aan. Vertraagd vliegtuig, uitgebreide controle's, een letter fout in de permits, etc etc. Na aankomst in het hotel even uitgerust, daarna de oude stad verkend. Het is nu 18.30 uur, nog even verslagje typen en dan uitrusten. De hoogte (Lhasa ligt op 3600 meter hoogte!) is het lijf daar nog niet aan toe. Verschijnselen van lichte hoofdpijn, wat wiebelig op de benen en een moe gevoel. Het belangrijkste is de komende dagen vooral niet teveel te willen, rustig aan. Dat spreekt ons wel aan!
Morgen weer een verslag!

Goed bezig met je verslagjes! ;) Lekker uitrusten hoor xxx

• 25 September 2014 - 22:59

Paul:

Hoi Ger & Ko,
    Leuke berichten. Op de foto's lijkt het alsof Ger een stuk groter is dan de Tibetanen. Klopt dit? Zo ja, wordt je erg bekeken?
    Groet Paul sr.

• 26 September 2014 - 08:07

Willem:

Dag Ko en Ger, Simone en ik volgen jullie hier op de chat en de kaart van China er bij. Wat een reis !
    Neem uitgebreid jullie rust. We zouden graag, net als jullie , dat prachtige paleizencomplex willen zien in Lhasa. Al zo vaak gezien op foto,s en " seven years in Tibet " maar in t echie moet het natuurlijk veel indrukwekkender zijn. Hier is de zomer echt afgelopen. Nog een staartje lekker strandweer en dan gaan we over naar de winterstand. Er is gewaarschuwd voor aanslagen in Nederland maar niemand die zich er echt druk over maakt. Vandaag mag ik oppasopa zijn voor Noel .....Nadine en Marco doen ook de groeten

Liefs van ons Willem en Simone

• 26 September 2014 - 08:53

Sats:

Laiverds!

Ik zou alleen al van de lange reis wiebelig op m'n benen staan, laat staan van het hoogteverschil. Misschien helpt tibetaans bier, Ger??!! Ik zou de boterthee maar niet gaan proberen, werkt averechts denk ik.....Probeer de momo's es uit, dat zijn een soort dimsumachtige cakejes, vrij neutraal voor een lichaam dat rust nodig heeft.
    Geniet maar van alles om jullie heen!

Breur en Dineke